فهرست أبواب کافی
2016-04-27
قواعد فقهی
2016-04-27

مرحوم آیت الله العظمی

آقای حاج سیّد محمّدهادی حسینی میلانی قدس سّره به نگارنده

بسم الله تعالی شأنُه

نجف اشرف – ۷ صفر ۹۰

نوردیدهٔ مکّرم حاج سید محمّد میلانی من الله تعالی علیه بما ینبغی من الأمانی : السلام علیکم ، امید آنکه در صحّت و عافیت و آسایش دنیوی و أخروی به برکت توسّلات به مقام ولایت بوده باشید، نامهٔ ۲۷ ذیحجه /89 واصل شد تهنیت و تبریک مقدم از حج گویانم و از اینکه درآن مقامات کریمه یاد آورم بوده اید تشکّر دارم .

شنيده بودم که تشرّف پیدا کرده اید ولى نمی دانستم به چه عنوان بوده حال که نوشته اید تبرّعاً بوده است نه نیابتاً و نه از وجوهات خیلی خوشنود شدم والحمدلله تعالی و له الشّکر .

[جایز نیست از مسجد شجره یا از میقات دیگر بدون إحرام شخص بگذرد]

[آنچه إضافه بر مسجدین عظیمین شده است دلیلی نداریم که جزو مسجدين أصليّين محسوب گردد . ]

[ظاهر آن است که کسانی که نمی توانند در حدود مطاف طواف کنند از خارج این حدود طواف کنند و إحتياط دراین است که نائب هم بگیرند به جهت طواف درحدود مطاف ] .

[و أمّا کسانی که إحرام عمرهٔ تمتّع را برای اینکه به مکّه بروند به جای آورده اند و در اثر تصادم ماشین مجروح شده اند و برگشته اند تفصیل آن را در کتب فقهیّه به عنوان محصور نوشته اند ] [ و صاحب جواهردر نجاة العباد درحجّ در آخر که به عنوان تکملة فی الصّد و الإحصار عنوان فرموده اند و أوَّلا مصدور را می نویسند که عبارت ازمانع شدن دشمن است] و بعداً می فرمایند : و امّا الإحصار – که مریض شدن است – نوشته اند مراجعه کنید و اگر اشتباهی باقی ماند مراجعه کنید تا در وقت مجال بنویسم ] فعلاً خیلی در ضیق وقت هستم [ بالجمله می توانید به اجتهاد خودتان با إحتیاط نظر دهید إنشاءالله تعالى ] در دعا و زيارت يادآورم شويد وهكذا على قبر الوالدين الماجدین قدس سرّهما نیابت نمائید . سید محمّد هادی الحسینی المیلانی .

اصل این مطالب را می توانید در صفحه 329 کتاب خلاصه الفقه مطالعه نمایید.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *