درباره حضرت آیت الله حاج سید محمد حسینی میلانی در کتاب معجم الکلام

نظر مرجع عالیقدر آیت الله العظمی سید محمد هادی میلانی در مورد مولایم
2022-03-27
فیلسوف البلاسم
2022-03-27

نوشته زیر برگرفته شده از مطالب صفحه 379 اصل کتاب معجم الکلام درباره مولایم حضرت آیت الله حاج سید محمد حسینی میلانی است همچنین شما می توانید این مطلب را در کتاب مجازی معجم الکلام واقع شده در سایت Almilani.ir به زبان عربی مشاهده کنید.

دانلود مستقیم فایل pdf معجم الکلام

محمدالمیلانی
ألتعریف:مؤلّف هذا الکتاب و عشرات الکتب العلمیة الاخری ولد لیلة القدر سنة ۶۴هجریة فی دار الامام المیلانی بکربلاء ثمّ نشأو ترعرع فی النجف الاشرف و درس القرآن فی الخامسة من عمره و بعد الدراسات الجدیدة دخل الحوزة العلمیة الکبری و بعد انهاء دراسات السطوح تلمّذ فی الفقه و الاصول من سنة۸۵ هجریة حتی سنة ۱۳۹۵ علی الامام الخوئی فتخرّج من الحوزة بعد أن حصل علی شهادات الاجتهاد من عددِ من المراجع العظام فکان أحد أئمّة الجماعة فی النجف الاشرف و أحد المدرّسین فی الحوزة العلمیة الی أن هاجر من النجف الی خراسان فاستقرّ یواصل الامامة و التدریس و التألیف و التصدّی للامور الحسبیة والدفاع عن المذهب الحقّ و مکافحة الظالمین والجائرین والمستعمرین والمنحرفین عن ولایة أمیرالمؤمنین(ع) ،فی خطاباته فی المناسبات کأیام رمضان والمحرّم وصفر فی مجالسه 

ترجمه به فارسی :

مؤلف اين کتاب و دهها کتاب علمی ديگر در شب قدر سال 1364 هجری قمری در منزل آيت الله ميلانی در کربلا متولد شد . در نجف اشرف به سنين جوانی رسيد ، در پنج سالگی قرآن خواندن را ياد گرفت و بعد از اتمام دروس جديد وارد حوزه علميه شد . بعد از تحصيل دروس سطح ، تحصيل فقه و اصول را از سال 1385 هجری قمری تا 1395 هجری قمری در محضر آيت الله خوئی شروع کرد . از عده ای از مراجع عظام اجازه اجتهاد دريافت کرده و يکی از ائمه جماعت و يکی از مدرسين حوزه علميه نجف اشرف گرديد . پس از مدتی از نجف اشرف به خراسان هجرت کرد . در آنجا به  امامت جماعت و تدريس و تاليف و تصدی امور حسبيه اشتغال داشت و ر خطابه هائی که در ايام مناسبتی مثل ماه رمضان و محرم و صفر ايراد می کرد به دفاع از مذهب حق و مقابله با ظالمين و جائرين و منحرفين از ولايت اميرالمؤمنين(ع) اهتمام داشت.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *