حقّاً إنّ العقل یتحیّر و إنّ القلم یهتزّ حینما یرید أن یسطّر للتّارخ إستنصار الصّدّیقة المظلومة فاطمة الزّهرآء بضعة رسول ﷲ (ص) و فلذة کبده ، إذ أنّها الخلیفة الوحیدة من بعده و لم یخلّف خلفاً من صلبه سواها فهي روحه الّذي بین جنبیه و یجب نصرتها في کتاب ﷲ و وصیّة رسوله و في عرف الإنسانیّة و العواطف البشریة و في القوانین العقلیّة و المنطقیّة فالواجب العقلي و الشّرعي و الإنساني یحتّم علیٰ المسلمین نصرتها و الدّفاع عن حقّها و ظلامتها حینما تقوم الزّهراء (ع) باستنصار المسلمین و الأنصار و المهاجرین .
ولکن یا تریٰ هل أدّیٰ أحد منهم هذا الواجب و قام بنصرتها و الدّفاع عنها ؟؟
کلاّٰ و مع الأسف الشّدید فالتّأریخ الصّحیح یذکر لنا أنّ علیّاً أمیرالمؤمنین (ع) کان یحمل فاطمة المظلومة علیها السّلام علیٰ ناقته و یأتي بها إلیٰ أبواب المهاجرین و الأنصار طیلة أربعین یوماً بعد الفراغ من عزاء رسول ﷲ (ص) فیطرق أبوابهم و عندما یفتحون الأبواب کانت تذکّرهم الصّدّیقة بوصایا رسول ﷲ (ص) في عترته و کانت تتظلّم إلیهم و تستنصرهم بصراحة فتقول :
جئتکم مستنصرة . فتطلب منهم النّصرة و تتّم علیهم الحجّة لکنّهم کانوا یعتذرون بأنّهم قد سبقت منهم البیعة !!!
فواعجباً تطرق بضعة النّبي و فلذة کبده أبوابهم و تطلب منهم النّصرة فلا ینصرونها بل یخذلونها !
فما عساهم أن یجیبوا رسول ﷲ (ص) یوم الحشر ؟ و ما سوف یلاقون غداً یوم الحساب ؟؟
فیا لظلامة الزّهراء علیها السّلام و یا قبحاً للخاذلین !
فما عسیٰ أن یقول المرء في هؤلاء الّذین سلبت منهم الغیرة و الحمیّة و العاطفة و الإنسانیّة ؟؟
فلیس إلاّٰ أن أقول :
إنّهم إنقلبوا علیٰ أعقابهم بعد رسول ﷲ (ص) و سیعلم الّذی ظلموا أیّ منقلب ینقلبون .
و لیس إلاّٰ أن نحکم علیهم کما حکم رسول ﷲ (ص) علیٰ من سمع مسلماً ینادي یا للمسلمین و لم یجبه أنّه لیس بمسلم إنّهم بعد ما سمعوا الزّهراء (ع) تنادي یا للمسلمین و تستنصرهم و لم یجیبوها و لم ینصروها أنّهم خرجوا عن الإسلام . و حینئذ یخاطبهم الجلیل جلّ جلاله بقوله :
لکنّهم بدل أن یقاتلوا في سبیل ﷲ و آل محمّد المستضعفین المقهورین المظلومین قاتلوا علیّاً و الحسنین و أولادهم و لقد أجاد الشّاعر حینما قال :
ما المسلمون بأمّة لمحمّد
کلاّٰ ولکن أمّة لعتیق
جاءتهم الزّهراء تطلب حقّها
فتقاعدوا عنها بکلّ طریق
و تواثبوا لقتال آل محمّد
لـمّا دعتهم إبنة الصّدّیق
فقعودهم عن هذه و قیا
مهم مع هذه یغني عن التحقیق
و أضیف أنا هذا البیت للإکمال :
و بحرق باب الدّار عمداً إنّهم
هم سبّبوا یوم الطّفوف حریق
(از كتاب قدیسة الاسلام /نشر في الصفحات 304-303 / کتاب مجازی صفحه 299 )
ترجمه به فارسی : صدیقه زهرا فاطمه مظلومه (سلام الله علیها) يارى مى طلبد !!!
به راستی که عقل متحير و قلم لرزان مى شود وقتی می خواهد حمایت (كمك)خواستن صديقه مظلومه ، فاطمة الزهراء ، پاره تن رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم را برای تاریخ بنویسد،. زیرا او(فاطمه) تنها بازمانده پس از او (پيامبر) است و از نسب خود جز او جانشینی باقی نگذاشت، زیرا او جان اوست و حمایت از او طبق کتاب خدا(قرآن) و وصیت رسول خدا، طبق عرف انسانیت، عواطف انسانی و قوانین عقلانی و منطقی واجب است . پس وقتى كه زهراء سلام الله عليها از مسلمانان و مهاجرين و انصار كمك مى خواهد ،واجب عقلی و شرعى و انسانی است که مسلمانان از او و حقوق مورد ظلم واقع شده او حمایت ودفاع کنند. ولى (سؤال) آیا هیچ کدام از آنها این وظیفه را انجام داده و از او حمایت و دفاع کرده اند؟ خیر و با تأسف فراوان تاریخ واقعی به ما می گوید که علی امیرالمومنین علیه السلام فاطمه مظلومة سلام الله علیها را بر شتر خود سوار مى كرد و او را به درب (خانه) مهاجران و انصار در طول چهل روز پس از اتمام تعزیه رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم مى آورد، درهای خانه های آنان را مى زد و چون درها را باز مى کردند، حضرت صديقة وصيت هاى رسول خدا صلی الله علیه و آله را نسبت به خاندانش به آنان یادآوری می کرد. شکایت(ومظلوميتش) را به آنان می گفت و صریحاً از آنان کمک می خواست و می گفت: من نزد شما آمدم درحالى كه كمك مى خواهم . پس از آنها يارى مى خواست و حجت را بر آنها تمام كرد، اما آنها عذرخواهی می کردند که قبلاً [بافلانی] بیعت کرده اند!!! شگفت آور است که پاره تن و جگرگوشه پیامبر درهايشان را مى زند و از آنها حمایت می خواست، اما آنها حمایت نمی کردند، بلکه رهايش مى كردند. در روز قیامت چه پاسخی به رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) خواهند داد؟ فردا روز قیامت با چه چیزی روبرو خواهند شد؟ وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ و كسانى كه ستم كردهاند به زودى خواهند دانست به كدام بازگشتگاه برخواهند گشت. واى (بر) مظلوميت حضرت زهرا سلام الله علیها و (واى بر) زشتی كار رها كنندگان وبی تفاوتان(كسانى كه تظلم خواهى زهرا راشنيدند و توجهى نكردند) ( در مورد کسانی که (غيرت و شور و محبت و انسانیت از آنها سلب شده چه می توان گفت؟) فقط میتوانم بگويم: همانا آنان پس از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم به عقب برگشتند و كسانى كه ستم كردهاند به زودى خواهند دانست به كدام بازگشتگاه برخواهند گشت. تنها کاری که از دست ما برمی آید این است که آنها را قضاوت کنیم طورى که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم قضاوت كرد در مورد کسی که مسلمانی را شنید که مسلمانان را صدا می زند(و استغاثة مى كند) و او را اجابت نکرد پس او مسلمان نيست . پس از آن که شنیدند حضرت زهرا (سلام الله علیها) مسلمانان را صدا می زند و از آنان کمک می خواهد اورا پاسخى نگفتند و از او حمایتى نكردند (آنها) از اسلام خارج شدند . سپس حق تعالی خطاب به آنان می فرماید: وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ شما را چه شده که در راه خدا و [رهایی] مردان و زنان و کودکان مستضعف [ی که ستمکاران هر گونه راه چاره را بر آنان بسته اند] نمی جنگید؟ اما به جای جنگیدن در راه خدا و (و در راه)خاندان مظلوم محمد(صلى الله عليه وآله و سلم، با علی و حسنين و اولاد ایشان جنگیدند و شاعر خوب (شعرى سرود) وقتى که گفت: ما المسلمون بأمّة لمحمّد مسلمانان امت محمد نيستند (کلاّٰ ولکن أمّة لعتیق) هرگز ، بلكه امت عتيق اند (عهد عتيق: يهوديت و مسيحيت) (جاءتهم الزّهراء تطلب حقّها) زهرا (نزد)آنان آمدو حق خود را طلب مى نمود (فتقاعدوا عنها بکلّ طریق) مانعش شدند در هر راهى و(جايى) (و تواثبوا لقتال آل محمّد) و شروع كردند(وكمر همت بستند) بر جنگ با خاندان پيامبر (لمّا دعتهم إبنة الصّدّیق) وقتى كه دخترِ صديق آنها را فراخواندو (فقعودهم عن هذه و قیا) توجهی به یاری فاطمه نکردند (مهم مع هذه یغني عن التحقیق) وبرای باطل قيام کردند؛ دیگر نیازی به تحقیق نمی ماندونتیجه مشخص است و أضیف أنا هذا البیت للإکمال : و من اين بيت را براى كامل كردن اضافه ميكنم (و بحرق باب الدّار عمداً إنّهم) و با سوزاندن عمدى درب خانه زهرا (س) ، (هم سبّبوا یوم الطّفوف حریق ) سبب سوزاندن خیمه ها درروز عاشورا در کربلا شدند
چاپ شده در صفحات ٣٠٣ – ٣٠٤ كتاب قديسة اسلام